Friday, October 12, 2012

Moving too fast

When we grow up, at the beginning, we wish to grow up quickly...We dream of being an adult and copy their every move. 

After a while, we have a better appreciation of time and cannot waste any minute of this precious concept. And sometimes, some of us wish we were still little, only some of us. 

The little ones on the photos below, wish to grow up...fast, it seems. 
...Otherwise ...why would they have chosen their mum's shoes to dance?


1



2



3



4



It reminds me of something. When I was a little girl, one day, I told my mum that when I am a tall girl I would wear high heals and buy chewing gum - in that specific order. 

What aspirations did you have when you were a little one? 


13 comments:

  1. Tes images me rappellent tant de souvenirs. Petite, j'allais fouiller dans le réduit de ma grand mère qui avait conservé de nombreuses chaussures des années 1940. Je crois que je les ai toutes essayées ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spiruline,

      Je suis heureuse de savoir que mes photos te rappellent d'agréables souvenirs. Par moment, j'aime la nostalgie, cela me rassure.

      Delete
  2. *** Hello Awena :o)!!!!

    J'adore ces photos !!!! Elles sont belles, poétiques et si réelles !!!!
    Quelle petite fille n'a pas rêvé un jour d'être une femme ... le coup de baguette magique c'est d'enfiler les chaussures de maman et là on se sent très très féminine et très très adulte ! :o)

    J'aime cette série !!! EXTRA !

    Merci pour cette jolie publication et GROSSES BISES de Thaïlande ! :o) ***

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Nancy. Oui, quand je regarde mes filles qui essaient mes chaussures, cela m'amuse. Ah ! les chaussures ! On aime toutes ça !

      Bises.

      Delete
  3. Ha ha these photos remind me of days when I used to try on my Mum's shoes, later in life we always swopped and changed as we were both the same size.
    I always wanted to be a famous horse rider, keep following to see if I ever managed to keep that dream :-) Diane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Diane,

      Thanks for your message. I shall keep reading your story to find out. Take care.

      Delete
  4. C'est une magnifique série ! On l'a toute fait :) et c'est pas pour autant que je maitrise les talons...
    Le noir et blanc est très beau et j'aime bcp les quelques flous

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Lucie !

      Je suis d'accord, même si maintenant je peux mettre des chaussures à talons, je ne maitrise en aucun cas les talons très hauts...

      A bientôt.

      Delete
  5. So true, we want to hurry to grow up and then adulthood is suddenly upon us.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I keep being told that children grow so quick, so I'm tying to capture the moments we have together.

      Take care.

      Delete
  6. *** Un petit bonjour sur ton blog Chère Awena :o) !!!! Je t'envoie plein de bisettes amicales ! :o) ***

    ReplyDelete
  7. *** Un petit bonjour en passant chez toi !:o Bises et à bientôt ! :o) ***

    ReplyDelete

Many thanks for visiting my blog. Please feel free to leave your comments, as I really appreciate them.